Thursday, May 29, 2014

ilusi Org Bercinta




Cinta kita banyak ranjau. Tapi percayalah ia tidak sedikit pun mengurangkan cintaku padamu....Kau adalah insan teristimewa dalam hidupku
Kalau cinta ibarat penyakit,aku taknak makan ubat.Biar aku merana diserang penyakit ini krn aku ingin kau tahu betapa aku mencintai kau!



Jika cinta itu perlu di bayar cukai..aku lah pembayar cukai paling tinggi!

Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya kepadamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.



Andai hatimu penjara, biar aku dipenjara seumur hidupku di dalam hatimu...

Aku terasa sesuatu dihatiku...ianya seperti bara yg kecil. Setiap kali aku melihatmu, bara ini menyala dan ia sungguh istimewa kerana AKU CINTAKAN KAU!

Biarlah yang dulu jadi masa laluku, dan kau menjadi masa kini serta masa depanku

Kalau I boleh menyusun abjad, I nak letak u dekat dengan I





“Kenapa sibuk nak cepat kahwin dengan anak pakcik? Bagi pakcik 10 alasan kenapa. Kalau 10 banyak sangat, kasi 8 alasan pun jadilah.” “Ok macam ni abah. Eh pakcik!”
1. Dah jumpa pasangan, harus dicepatkan kahwin (hadith).
2. Nak jaga mata, hati dan kemaluan.
3. Nak ikut sunnah, kahwin, ajal bila-bila masa sahaja.
4. Nak ada zuriat yang dapat bahagia dan doakan kami, mati bila-bila masa aje kan abah? eh pakcik!
5. Dapat beribadat dengan pahala yang berganda bila sudah punya isteri, sedangkan memandangnya sahaja sudah perolehi pahala.
6. Dapat merasa tanggungjawab sebagai suami dan menjadi seorang yang lebih berfikir lebih matang serta bijaksana bagaimana nak menyara keluarga.
7. Nak ambil amanah ibu dan ayahnya dan jaganya serta didiknya dengan kehidupan agama.
8. Saya sayang dan cintakan anak pakcik .

Popular Posts